piątek, 14 lipca 2017

Ślubne DIY - winietki na trzy sposoby

Cześć,
w dzisiejszej odsłonie naszego blogowego cyklu "Ślubne DIY" chciałam pokazać Wam, jak własnoręcznie wykonać efektowne winietki ślubne. Przedstawię wersję tradycyjną, w trochę bardziej nowoczesnej odsłonie, winietki na kieliszek oraz, cieszące się ostatnio wielkim powodzeniem, winietki w formie tagów, kładzione na talerz.
Kurs jest banalnie prosty, a wszystkie materiały, potrzebne do wykonania winietek, znajdziecie w sklepie Laserowe Love. Zaczynamy!



Potrzebujemy:




1. matę do cięcia nożykiem;
2. tablicę do bigowania (lub samą kość do bigowania/dłutko kulkowe/wypisany długopis);
3. linijkę;
4. wydrukowane napisy - imiona i nazwiska Waszych gości;
5. bazy z papieru kraft - tagi i koła;
6. koronkę bawełnianą lub wstążkę oraz sznurek lniany lub konopny;
7. kwadraciki dystansowe dwustronnie klejące, klej magic oraz pistolet z klejem na gorąco;
8. tekturki z drobnymi elementami;
9. narzędzia: nożyk segmentowy, nożyczki, pęseta;
10. papier ozdobny.

*
Moje winietki w wersji tradycyjnej wykonane są z ozdobnego papieru Laserowe Love - 02 "Be with me". Wzór na papierze idealnie nadaje się na ślub. Papier przycięłam do rozmiaru 9x9 cm - myślę, że to optymalny wymiar. Kierowałam się również swoistego rodzaju ekonomią scraperki - z jednego arkusza zrobicie aż 9 winietek! Napisy przycięłam do szerokości czcionki i na długość 9 cm.
Przycięty papier zbigowałam w połowie i złożyłam. Następnie na tył napisów przykleiłam kwadraciki dystansowe.


Pomyślałam, że bardziej ozdobne i ukwiecone fragmenty papieru mogą być przeznaczone dla kobiet, a te stonowane - dla mężczyzn. Tradycyjne winietki prezentują się następująco:



*
Winietki na kieliszek to rzadziej spotykana forma oprawy ślubnej, niemniej bardzo efektowna.
Bazę stanowi tutaj koło z papieru kraft pochodzącego z recyklingu. Takie bazy w różnych wymiarach i w trzech kolorach możecie kupić w Laserowe Love. Moja baza ma średnicę 5 cm.
Ponownie przycięłam napisy do pożądanej szerokości i na długość około 6 cm. Nakleiłam kwadraciki dystansowe na lewej stronie i przykleiłam napisy tak, aby równo wystawały poza bazę. Następnie zawiązałam kokardki z bawełnianej koronki.


Kokardki przykleiłam do baz klejem na gorąco. Gdy klej trochę przestygł dotknęłam go palcem, aby spłaszczyć lekko jego nadmiar, który z tyłu wyszedł przez dziurkę. W ten sposób uzyskałam bardzo estetyczny tył winietki. Następnie zrobiłam nacięcie nożyczkami, aby móc umocować winietkę na kieliszku, a na koniec przyozdobiłam winietkę tekturką. 


A tak prezentują się moje rustykalne winietki umieszczone na kieliszkach:


*
Na koniec zobaczcie trzecią moją propozycję - winietki w formie tagów do położenia na talerze.
Podobnie, jak w poprzednich przypadkach, wydrukowane napisy przycięłam i podkleiłam kwadracikami dystansowymi. Po przyklejeniu napisów, przez dziurkę przeciągnęłam lniany sznurek.


Ponieważ jest sezon na lawendę, nie mogłam się oprzeć, aby nie urwać z ogrodu kilku pachnących gałązek i użyć ich w mojej kompozycji. Efekt jest wspaniały, zobaczcie:


Własnoręcznie wykonane winietki to powód do dumy, zwłaszcza, jeśli są efektownym dodatkiem na ślubnym stole. Zachęcam Was do eksperymentowania i odkrywania w sobie nowych pokładów kreatywności. 

Jeśli robicie winietki na własny użytek, możecie bez przeszkód stosować czcionki znalezione w internecie. Jeśli jednak sprzedajecie swoje produkty warto zapoznać się z prawami licencyjnymi do używania poszczególnych czcionek. 

Produkty ze sklepu Laserowe Love:


        
Pozdrawiam serdecznie,
Basia,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz