czwartek, 14 września 2017

Słodkości dla Rodziców - Ślubne DIY

Witajcie!
Dziś inspiracja w ramach naszego cyklu Ślubne DIY, w którym podpowiadamy bardzo proste pomysły na stworzenie ślubnych dodatków. Z naszymi propozycjami poradzą sobie śmiało osoby, które na co dzień nie mają do czynienia ze scrapbookingiem.

Stałym elementem uroczystości weselnych są podziękowania dla rodziców. Często w ramach takich podziękowań młoda para obdarowuje swoich rodziców koszem prezentowym, w którym znajdują się, między innymi, słodycze.
Jeśli chcemy, by wszystko współgrało z kolorystyką przewodnią naszej uroczystości albo, po prostu, było estetyczne i cieszyło oko, w bardzo prosty sposób możemy ozdobić, na przykład, pudełko czekoladek.



Do wykonania takiego opakowania potrzebujemy kilka podstawowych narzędzi i łatwo dostępnych materiałów.

Ja wykorzystałam:
- jeden arkusz eleganckiego papieru z motywem różanym,
- kawałek białego papieru wizytówkowego,
- kawałek wstążki i sznurka,
- tekturki Laserowe LOVE,
- papierową różyczkę,
- klej, nożyczki,
- dziurkacz brzegowy.


Zaczynamy od docięcia papieru - w tym celu odmierzamy szerokość pudełka naszych czekoladek. Moje miało 20,9 cm szerokości i na taką szerokość wycięłam papier.
Następnie bigujemy papier, tzn. przygotowujemy go do zgięcia w odpowiednich miejscach. Ja użyłam do tego celu tablicy do bigowania, ale nie jest to konieczne. Wystarczy linijka i, na przykład, wypisany długopis - trzeba tylko odkształcić na papierze proste linie, które ułatwią nam zgięcie papieru otaczającego nasze pudełko.


Moje pudełko jest dość spore i papier o długości 30 cm nie wystarcza na okrycie go w całości. Pozostały po wycięciu bazy mojego opakowania kawałek papieru docinam na szerokość pudełka - 20,9 cm, bo wykorzystam go do zakrycia luki.
Z białego papieru wycinam dwa paski o szerokości 20,9 cm i nadaję im ozdobny brzeg za pomocą dziurkacza brzegowego. Tak przygotowane bordery doklejam pod przygotowany pasek papieru.


Smaruję klejem bazę opakowania i naklejam ozdobny pasek, ukrywając lukę papieru.


Tak wygląda opakowanie przygotowane do ozdobienia:


Do ozdobienia pudełka wybieramy ulubione dodatki, kwiaty - ja użyłam kremowej wstążki, kawałka dratwy, papierowej różyczki i tekturek, które idealnie nadają się do mojej pracy.


Pudełko obwiązałam wstążką, sznurkiem, a na górę przykleiłam różyczkę. Obok nakleiłam napis Kochanym Rodzicom oraz dwa serduszka.
Jestem przekonana, że taka praca sprawi odrobinę więcej radości niż zwykłe opakowanie czekoladek, zwłaszcza, jeśli wykonamy ją samodzielnie, wkładając w nią pasję i serce.
 

Wykorzystane przeze mnie materiały:

  http://www.laserowelove.pl/pl/p/Tekturka-Napis-Kochanym-Rodzicom-rozmiar-65/69 http://www.laserowelove.pl/pl/p/Tekturka-Serca-male-zestaw-w-blistrze/177

http://www.laserowelove.pl/pl/p/Papier-30x30-cm-Be-with-Me-01-Laserowe-LOVE/2083 http://www.laserowelove.pl/pl/p/Papier-30x30cm-bialy-Tkanina-lniana-246g/1988

Ciepło pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz