wtorek, 10 października 2017

Jesienne liście - kolorujemy tekturki

Lubicie jesień? Ja uwielbiam jej klimat i cudowne kolory. Inspirują mnie do tworzenia kartek i layoutów. Dziś pokażę Wam szybki sposób na kolorowanie tekturek, dzięki któremu uzyskacie prawdziwie jesienne liście.

Co będzie nam potrzebne?

- tekturki o kształcie liści (ja wykorzystałam "Małe liście w blistrze" oraz zestaw "Żołędzie");
- tusze wodne o kolorach jesiennych liści (według mnie świetnie sprawdzają się do tego Distressy, wykorzystałam: "Spiced marmalade", "Wild honey", "Peeled paint", "Barn door", ale Wy możecie użyć tego, co Wam pasuje);
- trochę wody;
- mata do mediowania;
- nagrzewnica (opcjonalnie).


Zaczynajmy!
1. Wybrane kolory tuszów odciskamy bezpośrednio na macie do mediowania (możecie użyć sztywnej folii, pleksy lub szkła). Wystarczy jedno mocne dociśnięcie poduszką do maty. Nakładamy obok siebie kilka kolorów.


2. Spryskujemy dość mocno wodą, możemy lekko zmieszać kolory.


3. Tekturki, po wyjęciu z blistrów, zanurzamy w kolorowych kropelkach wody.


4. Suszymy. Można użyć nagrzewnicy, ale równie dobry efekt osiągniecie, kładąc na jakiś czas tekturki na rozgrzanym kaloryferze (wszak jesień to początek sezonu grzewczego, więc warto to wykorzystać).


To wszystko! Prawda, że banalnie proste? Na koniec, dla lepszego efektu, możecie lekko spryskać tekturki mgiełką lub rozwodnioną akwarelą.

Uwaga 1. Musicie zwracać uwagę na to, aby nie rozmoczyć zanadto tekturek.
Uwaga 2. Kolory tuszu po wyschnięciu stają się zdecydowanie mniej intensywne.

A tak prezentują się liście w jesiennej kompozycji:



Wykorzystałam:

  
  

Tym sposobem możecie pokolorować różne kształty tekturek, szczególnie te o dużych płaszczyznach, wystarczy dobrać odpowiednie kolory tuszu. Przykłady innych prac z tak kolorowanymi tekturkami możecie znaleźć tu: "Śliwka, oliwka i odrobina złota".
Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz