czwartek, 21 grudnia 2017

Choinka z papieru - kurs na prostą dekorację świąteczną

Witajcie,
To już ostatni dzwonek na przygotowania świąteczne... pewnie większość z nas ma już ubrane choinki i zaplanowane potrawy na wigilijny stół, a jutro czy pojutrze wybiera się na ostatnie zakupy. Ale są i tacy, co wszystko zostawiają na ostatnią chwilę, bo albo są ciągle w niedoczasie, albo np. do ostatniego dnia chodzą do pracy. I właśnie z myślą o takich osobach przygotowałam dziś mój post z inspiracją "na ostatnią chwilę".
Prosta choinka z papieru!
Pokażę Wam, jak krok po kroku wykonać elegancką i bardzo klimatyczną dekorację świąteczną i to przy użyciu bardzo prostych materiałów i narzędzi.

Co nam potrzeba:

- 1-2 arkusze papieru do scrapbookingu Winter Song (lub inny, zależnie od wybranej kolorystyki);
- biała farba i brokat - ALE bez tego można sobie poradzić;
- patyczek do szaszłyków z kuchni;
- wykrojnik gwiazdki - ALE bez tego także można sobie poradzić;
- tekturowe gwiazdki na wierzchołek;
- pistolet do kleju na gorąco.

Z wybranych papierów wykrojnikiem wycięłam dwa zestawy gwiazdek w różnych rozmiarach.


Nożyczkami postrzępiłam brzegi wszystkich wyciętych gwiazdek, a następnie "pociapałam" je białą farbą i oprószyłam brokatem. Można te kroki pominąć, zostawić gwiazdki nie ruszone lub tylko postrzępione, to kwestia gustu.




Zamiast farby i brokatu można z powodzeniem użyć pasty śniegowej. 


Teraz podstawa choinki. Możecie ją zrobić z różnych materiałów, pudełka po zapałkach, plastra drewna, oklejonego krążka styropianu. Ja zrobiłam ją ze starej rolki po taśmie klejącej. 
Od góry nakeiłam koło wycięte z arkusza z kolekcji "Be with Me", a na środku wbiłam patyczek po szaszłykach. 
Wszystko razem złączyłam za pomocą kleju na gorąco. Ponieważ rolka jest tekturowa, wygląda bardzo "drewnianie", dlatego nie oklejałam jej po obwodzie.


Teraz najfajniejsza część, nabijanie gwiazdek na patyczek!
Oczywiście robimy to od największej do najmniejszej, dziurkę robiłam nożyczkami na "oko" na środku, a dodatkowo, każdą gwiazdkę podklejałam do patyczka na odpowiedniej wysokości kroplą kleju na gorąco.


Na koniec wybieramy gwiazdki z arkusza tekturek i sklejamy na wierzchołku.


Uwierzcie, że wykonanie takiej choinki to banalna sprawa. Z całej tej "roboty" najdłużej zajęło mi pomalowanie i brokatowanie wszystkich gwiazdki, cała reszta to na prawdę chwilka.
A efekt jest świetny, dużo fajniejszy na żywo niż na zdjęciach.

P.S. Możecie zrobić jeszcze prostszą wersję tej choinki!
Wystarczy zastąpić gwiazdki wycinane wykrojnikiem zwykłymi, kwadratowymi kawałkami o różnej wielkości wyciętym z arkusza papieru. Gwarantuję, że efekt będzie taki sam!









Ze sklepu polecam:

  Papier 30x30 cm  - Winter Song - 01 Laserowe LOVE    Papier 30x30 cm  - Winter Song - 03 Laserowe LOVE    Papier 30x30 cm - Be with Me - 02 Laserowe LOVE

Tekturka - Gwiazdki Le Astre 

Kochani!
Pięknych, ciepłych i rodzinnych Świąt 
oraz twórczego i pełnego inspiracji Nowego Roku Wam życzę.

Ewelina


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz